HIRDETÉS

HIRDETÉS

Sorozat

A Love, Death & Robots felemás vegyesfelvágott geekeknek

A Tim Miller és David Fincher produceri felügyelete mellett elkészített Love, Death & Robots című, 18 részes animációs antológiasorozat remek élmény, bár bőven vannak gyenge eresztései is.

HIRDETÉS

HIRDETÉS

Egy dögös leányzó tudatátvitellel egy idegen lény bőrébe bújik, és szörnyviadalokon vesz részt. Egy csoport cyborg konvojokat rabol ki egy kietlen országúton. Az amerikai hadsereg vérfarkassá változó katonákat vet be Afganisztánban. Egy sivatagi éjszakán hirtelen megjelennek az ősi idők élőlényeinek szellemei. A világ legnagyobb streamszolgáltatójának új antológiája dúskál az izgalmasabbnál izgalmasabb elképzelésekben, amelyeket zseniális látványvilággal, plusz fedetlen intim testrészekkel és nagy mennyiségű vérrel támogat meg. Ennél tökéletesebb geekálmot aligha látunk idén – maximum csak az új Bosszúállók-mozi kelhet versenyre vele.

A rövidfilmek látványvilágát különböző animációs stúdiók készítették – a The Secret War és az Ice Age révén a magyar Digic Pictures is részt vett a munkálatokban – és mindannyian fantasztikus munkát végeztek. Van itt minden, amitől nagyobbra nyílik a szem: japán animációkat idéző képi világ (Sucker of Souls), az Irány a Pókverzum! stílusát átvevő gyönyörűség (The Witness), számítógépes játékokból ismerős grafika, a Pixar-filmek esztétikájával kokettáló kreáció (When the Yogurt Took Over), de élőszereplős-animációs hibrid (Ice Age) is. Örömteli, hogy a művek mind tartalmilag, műfajilag, történetüket és hangvételüket tekintve is változatosak: többek közt posztapokaliptikus komédia (Three Robots), kaland-horror (Sucker of Souls), sci-fi-fantasy (Good Hunting), időkavarós vígjáték (Alternate Histories) és űrdráma (Helping Hand) is várja a geekeket, akiknek valószínűleg elég hamar beindul majd a nyálelválasztása.

HIRDETÉS

Ám a sorozat nemcsak a forma és a tartalom terén mutat változatosságot, a színvonal is vegyes képet mutat. Vannak rendkívül jól sikerült kisfilmek, amelyekből akár egy egész estés verzió is jöhetne a későbbiekben. Ilyen például a Sucker of Souls, ami ügyesen ötvözi a kalandfilmes dramaturgiát a vérbő szörnyhorrorral, miközben működő humorral és épkézláb karakterekkel is rendelkezik. Vagy ott van a hihetetlenül menő Suits is, amiben a parasztok mechákba pattannak, hogy megvédjék földjüket és családjukat az idegenek támadásától. A Good Hunting, amely egy szellemvadász és egy mitikus lény barátságának történetét meséli el, gyönyörű és egyben fájdalmas – szintén remek lenne hosszabb filmként látni. Az emlékezetes kisfilmek táborát olyan alkotások is erősítik, amelyekben igazából már nincs több lehetőség, de remekül működnek. A Helping Headben a Gravitáció kilátástalanság-érzete emelkedik négyzetre – tény, hogy csak egy stílusgyakorlat, annak viszont brutális erejű.

Aztán van egy csomó olyan szösszenet, amelyek nem élvezhetetlenek, de lehetett volna még mit alakítani rajtuk: a Fish Night szemkápráztató a szellemként megjelenő ősi állataival, de nem igazán tudni, hova akar kifutni. A Beyond the Aquila Rift című űrhorror is problémás: konklúziója ugyan húsba vágó, de egyébként egy kissé lapos és kiszámítható Emlékmás-klón. És sajnos létezik egy kategória, amelyet leginkább a „tévedés” szóval vagy „ezek meg hogyan kerültek ide?” mondattal lehet jól jellemezni. A When the Yogurt Took Over és a Three Robots biztosan ebbe a csoportba tartozik. Előbbi egy életre kelt joghurt világuralmáról szól, de jóformán csak a vizualitás és az ötlet értékelhető benne, utóbbi pedig három robot kalandozását meséli el egy emberi utáni világban, ám szellemesség helyett csak bántóan infantilis humorral operál.

Mindent összevetve azonban a Love, Death & Robots jó szórakozás, az utóbbi hetek legjobb Netflix-produktuma, igaz a Velvet Buzzsaw és a Polar sem helyezte túl magasra a lécet finoman szólva. Remélhetőleg érkezik a második évad, hiszen az ilyen kreatív darabokra nagy szüksége van a mozgóképes kultúrának. Ám az is nagyon jó lenne, ha az esetleges folytatásban több kisfilm lenne igazán maradandó, mint az első etapban.

7 /10 raptor

Love, Death & Robots (1.évad)

sc-fi-fantasy-horror
18 epizód
Premier: 2019. március 15.
Csatorna: Netflix

editor
Régóta írok mindenféle geekségről, de főleg horrorfilmekről és képregényekről. Emellett a Raptor vizuális megjelenéséért is sokat teszek (más földtörténeti korokban grafikus vagyok), így ha valami menő grafikába botlasz az oldalon, azt valószínűleg én követtem el.